Les 4F (Forum France-Fire Emblem 4 *Four*)
Les 4F (Forum France-Fire Emblem 4 *Four*)
 
Retour au forum
 

Ajouter une réponse

Pseudo :    S'inscrire ?
Mot de passe :    Mot de passe perdu ?
Icône :
                                
                                
Message :
 
 
 
Smilies personnalisés
 
Options :
Notification par email en cas de réponse
Désactiver les smilies
Activer votre signature
 
 
Dernières réponses
Arcanos
Merci à toi aussi ^^

(et dire que je connais ce site TT )
Kroy
Tu trouvera tout ici (le calcul des rang d'armes est l'avant dernier point de la page) : http://myweb.tiscali.co.uk/elaice/fe7/calc.html
Arcanos
Ok merci, j'ai plus qu'à traduire en français
Saeclum
Experience Calculation:

Non-killing experience:
(31 + enemy's level + enemy's class amendment A - your level - your class amendment A) divided by your class's relative power.

Class Amendment A is equal to 20 for promoted classes, 0 for unpromoted classes.
Class Relative Power is 3 for every class except:
Citizen, Transporter, Bern Prince: 1
Sister, Troubadour, Soldier, Thief, Bard, Dancer: 2

Currently the thief is the only one that gets affected by that since the other classes can't attack/you don't have them sleep.gif

Killing Experience (base):
(enemy level x enemy class's relative power + enemy class amendment B) minus (your level x your class's relative power + your class amendment B) all divided by Play Mode Coefficient.

Class Relative Power is the same as before.
Class Amendment B is 0 for unpromotes, 40 for Assassins, female Bishops, and Valkyries, and 60 for the rest of the promotes.
Play Mode Coefficient, as far as I can tell, is 2 for Hector/Eliwood hard modes and 1 for everything else.

Killing Experience (actual):
Non-killing experience + the highest of Zero or (Killing Experience (base) + 20 + Boss Bonus + Thief Bonus) multiplied by Assassination Coefficient.

Boss Bonus is 40, if you've killed a boss. Zero otherwise.
Thief Bonus is 20, if you've killed a Thief or Assassin. Zero otherwise.
Assassination Coefficient is 2 if you assassinated, 1 otherwise.

*Maximum experience that can be gained at a time is 100 experience.
*If a unit cannot counter-attack, or if all attacks miss, then the unit gets one 1 experience.
http://www.velthomer.net/forums/index.php?showtopic=279
Arcanos
Salut à tous,
je suis actuellement en train de créer une sorte de MMORPG en PHP sur Fire emblem.

J'ai déjà plein de données sur des calculs de statistiques (qui m'ont été transmises par UltiMentali). Par contre certains points restent encore un peu trouble à mes yeux. C'est pour cette raison que je vous demande les méthodes de calculs et autres pour certains que sont :

- Le gain d'expérience
- Les aptitudes aux armes (rangs E, D, C, B, A et S)

Pour l'instant je pense que c'est tout ce qui me bloque.

Merci d'avance ^^

PS : Je ne sais absolument pas si ces calculs sont les mêmes suivant les version, je demande donc les méthodes pour FE7 (ou FE6 et FE8) ^^
 
Retour au forum
 
créer forum