Sujet :

Calcul de certains points Fire emblem

Arcanos
   Posté le 15-05-2007 à 16:58:41   

Salut à tous,
je suis actuellement en train de créer une sorte de MMORPG en PHP sur Fire emblem.

J'ai déjà plein de données sur des calculs de statistiques (qui m'ont été transmises par UltiMentali). Par contre certains points restent encore un peu trouble à mes yeux. C'est pour cette raison que je vous demande les méthodes de calculs et autres pour certains que sont :

- Le gain d'expérience
- Les aptitudes aux armes (rangs E, D, C, B, A et S)

Pour l'instant je pense que c'est tout ce qui me bloque.

Merci d'avance ^^

PS : Je ne sais absolument pas si ces calculs sont les mêmes suivant les version, je demande donc les méthodes pour FE7 (ou FE6 et FE8) ^^
Saeclum
   Posté le 15-05-2007 à 18:14:40   

Experience Calculation:

Non-killing experience:
(31 + enemy's level + enemy's class amendment A - your level - your class amendment A) divided by your class's relative power.

Class Amendment A is equal to 20 for promoted classes, 0 for unpromoted classes.
Class Relative Power is 3 for every class except:
Citizen, Transporter, Bern Prince: 1
Sister, Troubadour, Soldier, Thief, Bard, Dancer: 2

Currently the thief is the only one that gets affected by that since the other classes can't attack/you don't have them sleep.gif

Killing Experience (base):
(enemy level x enemy class's relative power + enemy class amendment B) minus (your level x your class's relative power + your class amendment B) all divided by Play Mode Coefficient.

Class Relative Power is the same as before.
Class Amendment B is 0 for unpromotes, 40 for Assassins, female Bishops, and Valkyries, and 60 for the rest of the promotes.
Play Mode Coefficient, as far as I can tell, is 2 for Hector/Eliwood hard modes and 1 for everything else.

Killing Experience (actual):
Non-killing experience + the highest of Zero or (Killing Experience (base) + 20 + Boss Bonus + Thief Bonus) multiplied by Assassination Coefficient.

Boss Bonus is 40, if you've killed a boss. Zero otherwise.
Thief Bonus is 20, if you've killed a Thief or Assassin. Zero otherwise.
Assassination Coefficient is 2 if you assassinated, 1 otherwise.

*Maximum experience that can be gained at a time is 100 experience.
*If a unit cannot counter-attack, or if all attacks miss, then the unit gets one 1 experience.
http://www.velthomer.net/forums/index.php?showtopic=279
Arcanos
   Posté le 15-05-2007 à 18:20:51   

Ok merci, j'ai plus qu'à traduire en français
Kroy
   Posté le 15-05-2007 à 18:43:05   

Tu trouvera tout ici (le calcul des rang d'armes est l'avant dernier point de la page) : http://myweb.tiscali.co.uk/elaice/fe7/calc.html
Arcanos
   Posté le 15-05-2007 à 18:43:59   

Merci à toi aussi ^^

(et dire que je connais ce site TT )